20 Mei 2010

Yahudi: “Hancurkan Islam? Mudah Saja. Rosakkan Belianya.”

Satu lagi pos yang disunting daripada artikel sahabat saya Ahmad Hashimi. Artikel asal yang bertajuk ‘Perancangan Yahudi Melenyapkan Islam’ diterbitkan dalam Fikruttaqwa Edisi Mahrajan Thaqafi 2009.

Yahudi merupakan salah satu daripada bangsa-bangsa yang wujud di dunia. Berdasarkan sejarah, mereka merupakan keturunan Nabi Yaakub, cucu Nabi Ibrahim. Mereka digelar Israel kerana Nabi Yaakub digelar sedemikian; Israel bermaksud ‘berjalan malam’ –ekoran kebiasaan Nabi Yaakub sendiri. Bermula dari detik tersebut, ramai nabi diutuskan daripada kalangan mereka. Bermula dari detik itu juga, mereka adalah bangsa yang dimuliakan oleh Allah. Nabi terakhir yang turun dalam kalangan mereka ialah Nabi Isa AS.

Detik-detik Permusuhan

Nabi Isa a.s. pernah memberitahu kepada mereka bahawa akan turun nabi selepasnya iaitu nabi akhir zaman merangkap penghulu segala nabi dan utusan Allah yang terakhir. Bermula dari situ, bangsa Yahudi mula menunggu ketibaan nabi terakhir sebagai penyelamat dan pemimpin mereka untuk menaiki takhta dunia. Mereka juga menyangka bahawa nabi yang terakhir itu akan lahir dalam kalangan bangsa Yahudi juga. Pada tahun 570 M, kota Mekah menyaksikan lahirnya insan teragung yang bakal menyinari seluruh pelusuk dunia dengan cahaya pengabdian semata-mata kepada Allah. Dan insan yang dinanti-nantikan Yahudi ini lahir dalam bangsa Arab. Hanya kerana itu, bermulalah permusuhan Yahudi terhadap Islam.

Hasil hasutan syaitan, bangsa Yahudi meletakkan Islam sebagai musuh utama. Sejarah menyaksikan Islam menjadi Daulah, kemudian berkembang menjadi empayar yang gah. Rahsia kekuatan Islam amat berbeza dengan empayar lain seperti Rom dan Parsi, dan rahsia itu tidak difahami oleh orang kafir yang lain, tetapi amat difahami oleh orang Yahudi. Mereka tahu bahawa melawan Islam secara ketenteraan adalah seperti mengundang maut.

Hancurkan Tiang Islam, Hancurkan Belianya!

Sehubungan itu, orang Yahudi mula merancang dengan teliti dan sistematik untuk menghancurkan asas-asas Islam. Apabila hancur asas ini, Islam akan hilang kekuatannya, termasuk dari segi ketenteraan. Ketahuilah, sesungguhnya anak-anak muda Islam adalah asas ini. Hancurnya remaja Islam bererti hancurnya Islam. Hancurnya Islam bermaksud tiada lagi penghalang bagi Yahudi untuk menjadikan dunia sebagai pentas permainan. Zaman berganti zaman. Rancangan-rancangan mereka dirancang dengan penuh teliti dan bersungguh-sungguh. Matlamat dan sasaran mereka ialah menghancurkan dan melenyapkan Islam.

Globalisasi & Pemodenan Senjata Mereka

Rancangan mereka terlalu sistematik dan buktinya jelas terpapar di depan mata kita, atau mungkin dalam diri kita sendiri. Bermula dengan penubuhan Freemason, penguasaan dunia, penyatuan budaya melalui boneka Eropah, menjadi penguasa di sebalik tabir Amerika, penyatuan bangsa dalam satu negara (nasionalisme) [ed: 1Israel?], demokrasi, dan hampir semua yang digelar ‘moden’. Hakikatnya, dunia di bawah telunjuk mereka, yang bertopengkan Amerika dan Eropah.

Seperti yang telah dinyatakan, mereka merancang penyatuan dunia untuk memudahkan penguasaan. Banyak jalan yang telah dipermudahkan bagi mereka hasil rancangan mereka yang lalu. Contohnya, penguasaan terhadap media dunia [ed: Rupert Murdoch?]. Di sini mereka dapat memasuki minda anak-anak dengan mudah. Bertopengkan hiburan, mereka cuba melawan fitrah anak-anak dengan meletakkan video-video yang tidak sepatutnya di televisyen dan internet. Semua anak-anak di dunia terdedah dengan pengawalan minda ini. Kesannya, hampir semua mereka yang didedahkan rosak akhlaknya. Sasaran utama ialah merosakkan anak-anak Islam.

Selain itu, mereka juga mencipta artis sebagai satu budaya dunia. Negara manakah yang tidak mempunyai artis? Menggunakan pengawalan minda, mereka berjaya meletakkan artis-artis di puncak kekaguman anak-anak. Pada masa yang sama, mereka berjaya mengeluarkan tokoh-tokoh Islam yang berkorban dan menitiskan air mata untuk Islam daripada dada anak-anak ini. Boneka-boneka artis yang tiada maruah ini diagung-agungkan. Episod kehancuran Islam sedang berjalan. Artis pula tidak ubah seperti patung permainan yang dikawal dengan teliti oleh jari-jemari yang sungguh besar. Tanyalah anak-anak kita siapakah Sultan Muhammad al-Fateh, atau Tariq bin Ziad dan Saidina Umar al-Khattab.

[Ed: Jika pun masyarakat mengenali tokoh-tokoh ini, mereka telah didoktrinkan oleh Yahudi dan sekutunya dengan fikrah ‘hero-worshipping’ atau ‘saviour-waiting’, iaitu menunggu-nunggu kedatangan ‘hero’ yang akan menyelamatkan umat; sepatutnya merekalah yang perlu mencontohi tokoh-tokoh ini dan menyelamatkan diri sendiri. Rujuk tulisan al-Kailani untuk tambahan.]

Masih Ada Penyelesaiannya

Kejayaan Yahudi yang terbesar dan sudah terbukti ialah keluarnya al-Quran daripada hati-hati kaum Muslimin. Hilangnya sumber cara hidup yang menyeluruh menyebabkab lumpuhnya Islam. Hampir tiada lagi anak-anak muda yang boleh memikul tanggungjawab untuk menegakkan Din ini. Maka hampir sempurnalah perancangan mereka. Namun, sedar atau tidak, masih ada satu lagi sistem yang boleh membentuk anak-anak ini. Bukti kejayaan sistem ini berada pada lembaran sejarah 1400 tahun yang lalu di Mekah.

Hakikat sistem ini ialah mengkuarantinkan sekumpulan manusia daripada arus luar  dengan membentengi hati-hati ini daripada arus suasana globalisasi yang rancak. Sistem ini juga melahirkan manusia-manusia yang mempunyai tamayyuz (perbezaan) dengan orang lain, mempunyai tanggungjawab yang besar sebagai da’i (pendakwah) dan harapan masyarakat. Hakikatnya, hanya sistem ini yang boleh membentuk manusia.

Tidak lain tidak bukan, sistem ini  ialah tarbiah.

Masyarakat dunia sedang menipu diri sendiri dengan memberikan banyak ‘jalan penyelesaian’ di dalam syarahan-syarahan, pidato-pidato dan ucapan-ucapan mereka. Hakikatnya, tiada jalan yang lain yang mampu menyelesaikan masalah ini melainkan tarbiah. Inilah satu-satunya sistem yang boleh membentuk manusia – membentengi mereka dari arus luar yang dahsyat. Jika tiada sistem ini, sekolah agama pun akan merekodkan satu atau dua atau banyak kes zina.

Tatkala remaja lain sibuk berpasangan, mereka sedang mencari jalan untuk mengembalikan semula Islam dan Daulah. Tatkala remaja lain sedang menetapkan bahawa matlamat akhir ialah berkahwin, mereka menetapkan bahawa tertegaknya Islam sebagai matlamat akhir untuk menggapai reda Allah. Tatkala hancurnya akhlak remaja-remaja luar, terbinalah akhlak yang cukup cantik pada remaja-remaja tarbiah ini.

Inilah remaja-remaja yang lahir daripada sistem tarbiah, inilah hakikat pendidikan Rasulullah. Syaratnya mudah: membuka hati untuk menerima tarbiah dan berterusan dengannya. Suasana yang lahir daripada remaja-remaja tarbiah ini cukup indah, sehingga manusia-manusia yang masih terkapai-kapai berusaha mencari suasana itu. Merekalah yang ditakuti oleh Yahudi. Merekalah pemegang mas’uliah (tanggungjawab) yang cukup besar. Masyarakat meletakkan harapan yang tinggi pada remaja-remaja ini.

Kalimah Akhirah

Perancangan Yahudi terus berjalan. Sekarang mereka sedang mendominasi dunia dengan bertopengkan Amerika. Jika berjalan lancar, mereka akan menguasai dunia secara terang-terangan pula. Dunia Islam pula sedang menantikan ketibaan produk-produk tarbiah ini. Akhir kata dari penulis, hayatilah kata-kata Imam Hasan al-Banna:

Akan aku himpunkan segolongan pemuda-pemuda; akan aku tutup tabir dan akan aku proses dengan Kitabullah dan sunnah Rasulullah SAW sehingga mereka memiliki jelmaan Islam, dan kemudian akan aku buka tabir dan aku bebaskan mereka kepada masyarakat dan masyarakat akan tercengang-cengang melihat, siapakah pemuda-pemuda ini?

Wallahua’lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan